مقالات و یادداشت های یک دانشجو

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی

مقالات و یادداشت های یک دانشجو

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی

گزارش: چه کسی می گوید سلاح هسته ای بازدارنده جنگ است؟

روزنامه اردو زبان «نوای وقت» پاکستان ، نوشته است که پاکستان و هند به زودی به خاطر تنش بین دو کشور درباره منابع آب وارد یک درگیری هسته ای خواهند  شد.

بر اساس این گزارش، هند در حال حاضر درصدد است که یک سد بر روی رودخانه «ایندوس »کشمیر  به خاطر تولید برق ایجاد کند ، سدی که دولت پاکستان با احداث آن موافق نیست . سردبیر روزنامه نوای وقت نوشته است در صورتی که هند بر احداث چنین سدی اصرار داشته باشد ، پاکستان لحظه ای در استفاده از بمب اتم تردید نخواهد کرد.  در حال حاضر این رودخانه آب مورد نیاز 45 میلیون نفر از جمعیت پاکستان را تامین می کند .

در صورتی که هند بتواند این سد را احداث کند ، در قسمت هایی پاکستان را از لحاظ منابع آبی به خود وابسته خواهد کرد و این مساله ای است که پاکستانی ها آن را به منزله بمبی می دانند که به زودی منفجر خواهد شد.

خطر بر افروخته شدن جنگ هسته ای بین هند و پاکستان در مورد احداث این سدها به قدری افزایش یافته است که کشور های خارجی به شدت دنبال رایزنی با مقامات این دو کشور برای عمل برای اساس موافقتانه 51 ساله دو کشور در مورد منابع آبی هستند و همه می خواهند که این دو کشور اختلافاتشان را در این چارچوب حل کنند .

«نوای وقت» نشریه ای خصوصی و متعلق به محافظه کاران پاکستانی است که حدود 125000 هزار تیراژ دارد و این نشان می دهد که این نشریه مخاطبان زیادی در پاکستان دارد ، مقایسه آن با روزنامه محافظه کاران آمریکا یعنی واشنگتن تایمز با 50000 تیراژ ؛ موقعیت و تاثیر گذاری نوای وقت را به خوبی در پاکستان نشان می دهد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد